وحدت


تعداد بازدید

v امروز : 3 بازدید

v دیروز : 0 بازدید

v کل بازدیدها : 8945 بازدید

مطالب قبلی

مقاله های علمی

آهنگ وبلاگ

86/7/6 :: 12:57 عصر

هنگام استفاده از رایانه دائم پلک بزنید

یک متخصص چشم پزشکی به کاربران رایانه ‌توصیه کرد هنگام استفاده‌ از رایانه برای جلوگیری از خشکی ، ضعیفی و سوزش چشم، دائم پلک بزنند.

دکتر "علی زمانی " افزود: یکی‌ از علت‌های رو به افزایش مراجعه مردم به مطب‌های چشم پزشکی در سالهای اخیر، ضعیفی و خشکی چشم ‌به ‌خاطر استفاده مستمر از رایانه به‌خصوص در بین کارمندان و قشر دانش آموزی و دانشجویی است.

وی بااشاره به این که یکی از دلایل اصلی سوزش چشم هنگام کار با رایانه، کاهش میزان پلک زدن است، اظهار داشت:این مسئله به همراه خیره شدن به صفحه مانیتور و تمرکز بر روی موضوع کار، سبب می‌شود پلک ها مدت بیشتری باز بماند و در نتیجه اشک روی سطح چشم سریع تر تبخیر و باعث سوزش چشم شود.

وی‌افزود:با توجه به این که رایانه جزو ملزومات خانه‌ها شده است باید کلیه افراد خانواده برای تضمین سلامتی چشم و گردن خود توصیه‌های ایمنی و سلامتی را هنگام استفاده از آن به کار ببرند.

وی درجمع متخصصین چشم پزشکی، گفت: افراد باید سعی‌کنند به‌هنگام ‌استفاده از کامپیوتر به طور ارادی برای تامین آب و اشک چشم پلک بزنند و ترجیحا از رنگ سفید و آبی برای صفحه کار رایانه استفاده کنند.

زمانی افزود : مرکز مانیتور باید حدود ?10? تا 20 ?سانتی متر پائین تر از چشمان کاربران باشد، چون این وضعیت علاوه ‌براینکه باعث می‌شود پلک‌ها پائین تر قرار بگیرد ، سطح کمتری از چشم در معرض نور رایانه قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: صفحه مانیتورها نباید هنگام استفاده کاربران در معرض نور باشد.

این ‌پزشک متخصص چشم،اضافه کرد: کاربران باید به چشمان خود بعد از هرپنج تا ? 10?دقیقه پنج ثانیه استراحت بدهند، چون این کار علاوه بر استراحت دادن به چشم باعث تامین اشک چشم و جلوگیری از خشکی چشم می‌شود.


نوشته های دیگران ()

لیست کل یادداشت های این وبلاگ


منوى اصلى

خانه v
شناسنامه v
پارسی بلاگv
پست الکترونیک v
 RSS  v

درباره خودم

لوگوى وبلاگ

وحدت

اوقات شرعی

اشتراک در خبرنامه

 

template designed by Rofouzeh